apple muslim holiday

Tuesday, June 19, 2012

BEIJING SESUAI UNTUK SEMUA

Lawatan incentive kali ini sememangnya sungguh mencabar serta memerlukan komitment yang sungguh hebat bagi menjayakan bukan sahaja lawatan itu sendiri malah juga agenda yang dibawa oleh kumpulan hebat dari sebuah organisasi hebat dari negara kita ke tanah besar ini.
Walaupun hanya beberapa orang namun mereka semuanya merupakan pelancong serta ahli perniagaan yang amat disegani malah mempunyai visi serta misi yang seharusnya dibanggakan oleh peserta lawatan yang lain.
Bukan lawatan biasa seperti kumpulan series Apple Muslim Holiday, Kali ini saya membawa mereka yang mempunyai tujuan untuk ke China. Kerjasama profesional dengan ahli perniagaan serta sebuah syarikat telekomunikasi hebat di negara tanah besar ini memberikan saya satu lagi pengalaman yang benar benar hebat untuk dikongsi semua.
Dengan ahli lawatanya yang berbilang kaum kami dapat menyediakan seperti yang dijanjikan. Kali ini bukan sahaja rasa tempatan dapat dirasai namun juga pelbagai restoren lain yang agak jarang kami kungjungi menjadi sajian semua.
Pengalaman menaiki Subway di bandar Beijing - anda boleh nikmatinya sendiri diwaktu lapang jika mengikuti pakej China Muslim kami 7 hari. Ada bezanya dengan perkhidmatan di tempat sendiri. Anda tentukan.

Inilah pusat mesyuarat di kota Beijing dengan sebuah rangkaian multi media serta telekomunikasi antarabangsa. Satu lagi pengetahuan yang bernilai untuk saya sendiri mengetahui nya

Tidak lengkap jika ke Beijing tanpa melawat serta solat di masjid tuanya Nuijie. Inilah bentuk asal masjid lama yang dibena oleh salah seorang mubaligh dari tanah Arab yang kemudianya menghenbuskan nafas terakhir disini.

Sesaui sebagai negara sedang pesat, Beijing tidak hanya kekal dengan binaan tradisinya, malah banyak bentuk bangunan baru luarbiasa besar serta binaannya boleh anda saksikan.
Opera House sebujur telur yang menjadi antara tarikan moden di bandar Beijing ini. Kepada syarikat pembinaan atau arkitek, Beijing sebenarnya sesuai untuk lawatan pembelajaran anda
Ini pula adalah banganan yang dibena kurang dari 6 bulan. Siap pada tahun 2000 dan menjadi pusat penting keretapi sekitar selatan Beijing
Seterusnya Lawatan ke pusat pelancongan tertua sejarah Tanah Besar - Forbidden City yang mengkagumkan. Banyak cerita menarik yang bakal anda nikmati dengan berkunjung kesini

Pasu tembaga bersalut emas manjadi rebutan tentera Russia serta Jepun sejak perang SinoJapanese lagi. Benar atau tidak anda datang sendiri kesini untuk mengesahkan nya bersama kami nanti

Ukiran batu mamar putih yang sejak berkurun menjadi tarikkan laurbiasa disini. Bukan kerana ianya dari mamar, namun cerita disebalik nya menjadikan China sebuah negara yang mempunyai peradapan paling hebat disejarahkan.

Tidak hanya Kota Larangan nya yang sungguh besar serta hebat binaanya, Summer Palace yang menjadi istana hinggap maharani Doweger ini juga tidak kurang menariknya.
Corridor terpanjang pernah dicatatkan dengan binaan kayu pernah dibakar tentera Perancis seketika dahulu menjadi antara yang paling hebat untuk di kenang.
Begitu juga Tsik Kunming buatan manusia yang dikatakan sungguh luar biasa. Bukan kerana bentuk nya yang agak luas namun bagaimana ianya dibuat hanya dengan menggunakan tenaga manusia sepenuhnya. Ingin tahu lebih tentang tempat ini, sila ikut kami ke lawatan seterusnya.
Dipanggil Heaven Temple - sinonim sebagai rumah berhala besar sejak zaman Ching Dynasty lagi. Namun tahukah anda ini adalah satu satunya rumah ibadat yang tidak mempunyai berhala. Kenapa agaknya - Jom ikut saya ke Beijing.

Sama seperti namanya Heaven Temple, Ingin digambarkan seindah syurga agak sukar dengan hanya menggunakan peralatan tradisional ketika itu, Namun ada sebab nya ia dipanggil sedemikian. Apa pun lawatan kali ini sungguh menyeronokkan serta memberikan saya lebih cabaran serta pengetahuan dengan pemandu pelancong kami yang tidak kurang hebatnya Mr Michale.  Saya sendiri berharap untuk menemani kalian sekali lagi ke detinasi seterusnya dimasa akan datang. Terima kasih AVAYA.