apple muslim holiday

Sunday, February 24, 2013

INTERLAKEN DAN LUCERN - KEBANGGAAN SWITZERLAND

Terkenal dengan gelaran Top Of Europe beberapa guggusan pergunungan Alps yang menjanjikan keindahan alam ynag tidak tandinganya. Switzerland negara kecil namun dengan nama besar akan keunggulan topografinya yang meonjak negara pergunnungan ini mejadi sebuah distinasi pelancongan terkemuka sejak awal tahun 1960an lagi.
Terdiri dari beberapa puncak gunung tertinggi Alps kedua-dua bandar pelancongan utamannya iaitu Interlaken serta Lucern tidak harus dilupakan. Setiap satu mempunyai keindahan serta keistimewaan tersendiri

Tambahan pula negara yag sangat dikenali akan kebersihan udaranya ini sungguh menyamankan tatkala kita berada di segenap pelusuk daerah pekan pelancongan sekitarnya.
Terkenal sebagai salah sebuah negara yang paling selamat untuk di kunjungi menjadikan Switzerland antara negara yang dipakej kan kepada pelanggan Muslim Apple Vacations.
Negara yang juga agak mesra Muslim ini juga tdak kurang hebatnya walaupun taburan penduduk Muslim nya agak sedikit berbanding Perancis atau semestinya Belgium dan German, Switzerland dikagumi akan usaha pengenalan bagi  Mesra pelaggan Muslim kesini.
Puncak Jungfraujoch antara tarikkan istimewa akan ketinggian nya serta penaglaman yang bakal para pelawat dari Malaysia ke sini bila bersama Apple Muslim Holiday. Mana tidaknya anda bakal menaiki keretapi pertama di dunia yang mendaki puncak pergunungan beku setinggi 3454 meter dari paras laut
Bukanlah perkara mudah bagi sesiapa pun yang inginkan cabaran bila ke sini, akan pendakian yang dilakuakn bersam keretapi yang dikatakan itu namun keseronokkan perjalanan meneroka alam yang sungguh luar biasa menjadikan pakej lawatan bersama kami akan lebih bermakna.
Ussah Kuatir jika anda mengalami masalah pernafasan kerana itu adalah perkara basa, cuma anda dinasihatkan usah terlalu seronok atau terlalu takut akan sesuatu tempat yang bakal kita lawatai semasa berada di puncak tertinggi Eropah ini.
Sejuk sudah semestinya pabila anda berada di ketinggian ini - bermula dengan stesyen utama nya dari Grindelwald anda akan melihat suasana perkampungana Alps yang sungguh nyaman serta terlalu indah digambarkan
Tidak mudah bila kita sendiri ingin menceritakan akan keindahan dunia lain yang tidak mungkin kita kecapi di tanah rendah - Inilah yang selalu pelanggan kami katakan bagi membezakan tempat sendiri dengan tanah yang dipijak kini.
Kelihatan puncak Jungfrau yang diselimuti kabus serta awan tebal. Seakan malu menyambut ketibaan kami dipagi hari. Apa pun kami tetap akan menjejak kan kaki ke salah satu antara puncak tertinggi dunia

Pengalaman menaiki trem kecil namun sunggh selesa membuat kan ramai tertanya akan keselamatan masing masing. Tiba di stesyen kedua bagi pertukaran Klein Scheidegg, masing-masing seakan terpukan akan kehebatan ciptaan Tuhan sekelian alam.


Debuan salji berkilau putih sekitar sini menjadikan hati kita seakan akur - inilah yang membezakan tempat orang dengan tempat sendiri. Jika semua peserta lawatan kami perasan akan hakikat ini - maka anda sebenarnya seorang pelancong yang bijak memilih destinasi serta agensi pelancongan, kerana Apple Muslim Holiday, bukan hanya ingin membawa pelanggannya menikmati tempat lawatn semata namun pengajaran, perbandingan serta pengalaman yang bakal peserta lawatan perolehi semasa lawatan itu adalah agenda kami

Ramai menunjukkan rasa syukur akan nikmat yang diberikan Tuhan sehingga kini. Jika dibanding kan dengan oraang lain, anda semua dikira bertuah. Masih belum terlalu ramai rakyat Malaysia Muslim yang tiba di pekarangan Puncak Tertingggi Eropah ini

Seakan lukisan dari hamburan dakwat kelabu diatas sekeping kertas putuh. Inilah yang selalu saya katakan pada pelancong kami. Begitu juga Nikmaatnya Alam akan Kuasa Nya. 


Gua Ais atau Glaiser biru menjadi tujuan kami. Agaknya beginilah orang di kutub tinggal sebelum adanya iglu dari bahan bukan ais.


Ukiran Penguin serta pelbagai lagi objek istimewa boleh kita lihat menonjolkan kepakaran pengukirnya


Seterusnya Lucern : Bandar lama menyimpan segenap luahan hati rakyatnya semasa Revolusi Perancis melanda sekutunya.

Gambaran pilu yang diukir oleh pakarnya menjemput Mark Twain memberikan kata paling hebat dalam sejarah tafsiran. Jika anda ingin tahu akan kata-kata hikmah beliau, ikuti kami ke siri lawatan akan datang.
Lucern bukan sahaja terkenal akan monumen Lion ini sahaja namun juga terdapat sebuah tasih indah yang menjadikan Lucern sebuaahh pusat peranginan terkemuka bukan sahaja di musim panas malah musim sejuknya juga.
Semua kami meraskan Switzerland agak hebat diketengahkan kepada pelancong Muslim. Nilai sejarah serta keagungan bentuk muka buminya tidak boleh disangkal istimewanya. Jika ini yang dikatakn pelanggan kami - apa pula pendapat anda.