apple muslim holiday

Sunday, June 13, 2010

PELANCONG TERBAIK APPLE KE KOREA (SUMMER) 2010

01 Jun 2010 - Kami berkumpul di KLIA agak awal untuk siri lawatan Apple Muslim Holiday ke Korea. Penerbangan MAS yang agak awal serta 1 hentian di Kota Kinabalu. Paling mengejutkan semua peserta sungguh teruja dengan lawatan kali ini. Ada yang sampai di KLIA seawal jam 4 tengahari. - Saya agak gemuruh serta agak tension memandangkan semua ahli lawatan kali ini menunjukkan minat sepenuh hati terhadap negara Korea ini.

Sambutan hari lahir diatas pesawat MAS - dengan kek Chocolate tempah dari Apple Muslim - Puan Siti Mariam agak terkejut - mana tidaknya - dengan bantuan krew MAS beramai ramai menyanyikan lagu selamat hari jadi malam itu.



Antara peserta yang mengikuti lawatan - semasa berada di Naminara - Nami island -antara tarikkan yang tidak harus dilepaskan


Musim Panas di Nami island - Pemandangan indah berubah musim.
Hidangan makan tengahari yang agak mudah namun menyelerakan - Ahli lawatan kali ini walaupun dikalangan mereka yang agak mempunyai nama - namun masing masing sangat rendah diri serta bijak bergaul antara mereka. Inilah yang amat memberikan saya semangat untuk bekerja walaupun terlalu penat. Semangat kalian sungguh hebat. Dorsit restaurant - makanan yang agak simple namun amat bererti bagi setiap yang menghayatinya.



Pemandu pelancong kami memberikan penerangan semasa di Chuncheon Myeondong - pasar buahnya agak terkenal ( Fat mama fruits shop ) - amat terkenal dengan dried persimmons


Penginapan kami di Alpensia Resort - anda ingat siri Drama Goong (Princess Hour) - antara scene yang pernah di ambil disini - babak samasa mereka melukis disebuah resort terkenal - inilah tempatnya.




Kimchi school - peluang yang tidak harus anda lepaskan.

Ratu kebaya yang berubah menjadi Ratu Hanbook ( pakaian tradisi Korea )




Memetik sreawberry - 5 biji sahaja dibenarkan - Namun sedikit tidak mengecewakan kerana anda diberi sekotak strawberry bagi setiap 2 orang (sebilik) - kemanisan harus dikongsi bersama.

Makan tengahari yang amat menyelerakan - Sajian penuh makanan Tradisi Korea yang halal amat membuka selera. Anda tidak perlu membawa sebarang Serunding atau Sambal ikan bilis kerana makanan nya sesuai dengan rasa kita. Sekali lihat - seperti Tomyam - rasanya seperti asam pedas - sungguh sedap.

Everland - Musim panas kali ini memberikan keunikan istimewa - Pesta bunga Ros - anda pasti terpikat melihatnya. Terlalu banyak untuk diceritakan - ingin mengalami sendiri - ikut kami untuk siri lawatan ke Korea seterusnya.



Anda berani mencubanya - Keretapi landasan kayu paling menakutkan pernah kami cuba. Namun amat menyeronokkan. Anda berani - jom ikut kami.


Berani ?

Parade yang berlangsung semasa kami berada di Everland Theme Park. Suasana yang penuh warna-warni dan menyeronokkan. Tema mengikut musim



Melawat Namsam tower - di kota Seoul. Disinilah letaknya Teddy Bear Museum. Dalam pakej Apple Muslim Holiday - anda sudah pasti akan berpeluang melawat nya.



Ginseng Chicken - makanan tradisional kegemaran Dinasti Jaeseon - disediakan khas untuk Muslimim. Sesuatu yang anda perlu cuba semasa di Korea bersama kami.

Sambutan Hari Jadi ke 2 dalam siri lawatan kami kali ini. Puan Azizah menerima kek harijadi serta sambutan ulangtahun perkahwinan mereka yang pertama

Masa untuk membeli-belah. Kami di Myeondong serta Namedaemun Market - berpeluang tawar menawar disisni - beli kak jangan tak beli yeee.

Ice Cream terkenal di Myondong - perisa campuran serta tinggi. Cuba ye jangan tak cuba.

Makan malam terakhir - sebuah restoren tradisional Korea - namun amat menyelerakan serta lazat. Sedikit ucapan dari wakil ahli lawatan En Ismail - menghargai jasa Tour Guide Kami Ms Jenifer yang tidak ternilai dengan kata-kata. Anda semua merupakan pelanggan Apple Muslim Holiday terbaik untuk lawatan ke Korea June 2010


Krew Apple Muslim Holiday untuk lawatan kali ini - merupakan kombinasi yang sungguh sempurna. Kerja kalian amat teratur dan kommited. Apple Muslim Holiday sungguh bertuah kerana kalian. Harap kerjasama kalian dimasa akan datang. Mr Park - Pemandu yang sungguh berhemah serta bijak mengatur jalan bagi menjimat kan masa lawatan kami, Mr Jaysee - Photographer yang sangat berpengalaman serta rajin membantu pelanggan kami, dan paling hebat Pemandu Pelancong kami Ms Jeniffer - tanpa beliau kami tidak mungkin mengenali Korea sebaik itu.

Kenangan di Seoul International Airport - sebelum berangkat pulang ke KLIA.


Kalian adalah The Best Customer I ever had untuk Korea Muslim tour. Terima kasih atas kerjasama anda semua. Semuanya sungguh sporting dan sangat bertenaga. Apple Muslim Holiday amat menghargai anda. Semoga kita akan jumpa lagi di lawatan akan datang.

Anyonghaesayo